Gå til hovedindhold
Hjem

Top menu

  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice

Main navigation

  • Gruppen
    • Værdier og principper
    • Grøn profil
    • Sponsorer
    • Kontakt
  • Grene
    • Haletudser (Børnehave)
    • Frøer (0. kl)
    • Mikro (1. kl)
    • Mini (2.-3. kl)
    • Junior (4.-5. kl)
    • Troppen (6.-9. kl)
    • Klan (16-23 år)
    • Ledelse og bestyrelse
  • Kalender
    • Alle
    • Haletudser (Børnehave)
    • Frøer (0. klasse)
    • Mikro (1. kl)
    • Mini (2.- 3. kl)
    • Junior (4.-5. kl)
    • Trop (6.-9. kl)
    • Klan (16 - 24 år)
    • Ledelse og bestyrelse
    • Spejderhuset
  • Webshop
  • Forældre
    • Billeder (få password af din leder)
    • Hvad kan jeg bidrage med
    • Uniformen
    • Personligt udstyr
    • Pakkeliste
  • OneDrive
  • Bliv leder
  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice
  • Bliv spejder
Startdato 7. sep 2025 19:00

Trop Kolleuge 2025

Kære Tropsspejder og forældre

Så er det snart tid til årets kolleuge, som i år afholdes fra søndag den 7/9 kl. 19.00 til lørdag den 13/9 kl. 12.00
Hvis der ikke gives anden besked, så skal spejderne møde på dette tidspunkt.

Spejderne møder op søndag kl. 19 (spis hjemmefra!)

Spejderne opstiller selv regler. Tropslederne har, baseret på evalueringerne fra de andre år, sat en rammerne og lavet hjælp til organisering af opgaver og ansvar.

Tropslederne kigger ind hver dag til en snak om stort og småt. Spejderne har ansvaret for økonomien og hverdagen i fællesskab. Tropslederne er gennem ugen på skift tilgængelige døgnet rundt for spejderne. Det er os, spejderne skal kontakte, hvis der opstår problemer i fællesskabet, så kontakter vi jer, hvis der er behov for det.

Det er vores erfaring at de godt kan blive meget trætte i løbet af ugen, så hvis man har mulighed for at tage en lille pause fra sport o.l. i denne uge kan det være en god ide - så er der også god tid til det sociale. 

Kolleugerne er en øvelse i at kunne klare sig selv samt at tage hånd om fællesskabet. Vores erfaring fra tidligere uger siger os, at I får nogle meget trætte spejdere retur. Vi ved også, at de lærer utrolig meget om det daglige arbejde, ansvar og pligter.

Allerbedst er dog det fællesskab, som opstår, når spejderne har oplevet en hverdag sammen og har overkommet små som store udfordringer.


Her kommer lidt tips til pakkelisten:

  • Spejderuniform og -tørklæde
  • Tøj til en uge
  • Soveposer og liggeunderlag, evt. Lagen
  • Lagen
  • Sæbe til bad (shampoo, balsam og bodyhalløj)
  • Håndklæde
  • Tandbørste
  • Skoletaske, skoleting og computer

OBS! Der er ikke madrasser nok til alle i hytten. Så medbring eget liggeunderlag/madras.

Derudover er det ikke tilladt medbringe spillekonsoller, medbring dog gerne massere af brætspil.

Prisen er 300,- som kun skal bruges til mad - og som spejderne selv har ansvaret for.
Spejderne skal have de 300,- med i kontanter i starten af ugen.

Skriv endelig til os på tropsleder@giberaagruppe.dk, hvis I har spørgsmål.
Hvis det haster, så skriv eller ring til Emil LP
Tlf: 26 82 86 43

Spejderhilsner fra alle tropslederne

Praktisk information

Startdato
7. sep 2025 19:00
Slutdato
13. sep 2025 12:00
Sted
Giber Å Gruppe, Nymarksvej 4, 8320 Mårslet
Enheder
Troppen
Tilmelding starter
17. aug 2025 18:00
Tilmelding lukker
13. sep 2025 22:00
Tilmeld arrangement

Kontakt

Giber Å Gruppe
Nymarksvej 4
8320 Mårslet
Danmark

gruppeleder@giberaagruppe.dk

Følg os på

Læs vores cookiepolitik her

En del af

Det Danske Spejderkorps logo