Gå til hovedindhold
Hjem

Top menu

  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice

Main navigation

  • Gruppen
    • Værdier og principper
    • Grøn profil
    • Sponsorer
    • Kontakt
  • Grene
    • Haletudser (Børnehave)
    • Frøer (0. kl)
    • Mikro (1. kl)
    • Mini (2.-3. kl)
    • Junior (4.-5. kl)
    • Troppen (6.-9. kl)
    • Klan (16-23 år)
    • Ledelse og bestyrelse
  • Kalender
    • Alle
    • Haletudser (Børnehave)
    • Frøer (0. klasse)
    • Mikro (1. kl)
    • Mini (2.- 3. kl)
    • Junior (4.-5. kl)
    • Trop (6.-9. kl)
    • Klan (16 - 24 år)
    • Ledelse og bestyrelse
    • Spejderhuset
  • Webshop
  • Forældre
    • Billeder (få password af din leder)
    • Hvad kan jeg bidrage med
    • Uniformen
    • Personligt udstyr
    • Pakkeliste
  • OneDrive
  • Bliv leder
  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice
  • Bliv spejder
Haletudser (Børnehave) Frøer (0. kl) Mikro (1. kl) Mini (2.-3. kl) Junior (4.-5. kl) Troppen (6.-9. kl) Klan (16-23 år) Ledelse og bestyrelse
Der traves med godt humør

Troppen

Sommertur 2023
Fotograf
Emil Pedersen

Troppen er for børn og unge fra 6. til 9. klasse og er bygget op omkring patruljer på 5-8 spejdere. 

Vi har i troppen et alsidigt program, der som udgangspunkt består af afholdelse af tropsmøder hver torsdag. Nogle torsdage er der patruljemøder, hvor patruljerne selv planlægger og afholder møderne.

Vi lægger meget vægt på spejdermetoden og arbejder derfor meget i patruljer med både deciderede spejderfærdigheder, men også spejdernes værdier og normer. 

Patruljen er et sted, hvor der er tryghed, hvilket gør, at spejderne kan støtte hinanden gennem udfordringer. Den enkelte spejder udvikler sig i patruljen gennem samspillet med andre og i fællesskabet med andre. 

En patrulje skal arbejde selvstændigt og selv planlægge deres program og selv planlægge mindre ture. En del af deres selvstændige arbejde understøttes af, at patruljen har sin egen patruljeleder (PL) og patruljeassisten (PA). De to har en central rolle i patruljen, og de har ansvaret for eksempelvis patruljens sammenhold eller god gennemførsel af aktiviteter. 

Du finder aktuelt program til højre under Filer.

 

Praktisk information

Ledere
Emil Lyndgaard Pedersen
Mads Willumsen     
Peter Kidmose                               Christian Stapelfeldt
Iben Overgaard Andersen

                          

Patruljerne mødes hver torsdag ved spejderhytten, klokken 19-21

Alderstrin
6. - 9. klasse
Faste mødedage
Torsdag 19.00 - 21.00

Kontakt

E-mail
tropsleder@giberaagruppe.dk

Filer

Fede links til Troppen
Pakkeliste til dig og patruljekassen
Samrådsblanket - word format til udfyldning
Samrådsblanket - udfyldt eksempel
Forår 2025 Halvårsprogram.pdf

Arrangementer

17. maj

Arbejdsdag og sommerfest 2025

17. maj
13:00 - 20:00
Se arrangement
17. maj

Sheltertur Trop

17. maj - 18. maj
15:30
Se arrangement
4. jul

Trop - Sommerlejr 2025 Polen

4. jul - 13. jul
18:00
Se arrangement
Se alle arrangementer fra Troppen

Kontakt

Giber Å Gruppe
Nymarksvej 4
8320 Mårslet
Danmark

gruppeleder@giberaagruppe.dk

Følg os på

Læs vores cookiepolitik her

En del af

Det Danske Spejderkorps logo